Viskas, ką Jums reikia žinoti apie „Google Analytics“ - 1 dalis
2011 m. balandžio 18 d., pirmadienis
Daugelis interneto svetainių valdytojų Lietuvoje tikrai žino ir naudoja „Google Analytics“, bet norime glaustai, viename straipsnyje, pristatyti pagrindinius dalykus, kuriuos verta žinoti tiek šią programą tik pradedantiems naudoti vartotojams, tiek priminti jau besinaudojantiems.
„Google Analytics“ – tai nemokamas produktas, kuriuo stebima jūsų svetainė ir pateikiama išsami svetainės lankytojų statistika. Pavyzdžiui, „Analytics“ gali parodyti, kaip žmonės rado svetainę, kaip ją naršė ir kaip galite pagerinti jų įspūdžius. Remdamiesi šia informacija, galite pagerinti svetainės investicijų grąžą, padidinti konversijas ir žiniatinklyje uždirbti daugiau pinigų.
Tikimės, kad šis vadovas jums bus naudingas ir tai bus naudinga įžanga į ataskaitų teikimo sąsają ir pagrindines funkcijas. Jei norite šį vadovą skaityti kartu su „Analytics“ paskyra, prisijunkite naudodami „Google“ paskyrą.
Neturite „Analytics“ paskyros? Prisiregistruokite dabar!
Neturite „Google“ paskyros? Gaukite paskyrą šiandien!
Susipažinimas su „Analytics“:
Toliau pateiktoje diagramoje galite patyrinėti kai kurias „Google Analytics“ naudotojams galimas funkcijas.
1. Spustelėkite šią nuorodą, kad sugrįžtumėte į „Analytics“ puslapį „Nustatymai“ ir galėtumėte apžvelgti ir redaguoti visas „Analytics“ paskyras ir profilius. Iš šio puslapio galite eiti į puslapį Profilio nustatymai, kuriame galite peržiūrėti stebėjimo kodą bei kurti tikslus ir kanalus.
2. Naudodami šį išskleidžiamąjį meniu taip pat galite eiti į bet kurią paskyrą.
3. Puslapis „Nustatymai“ skiriasi nuo puslapio „Analytics“ nustatymai“. Čia galite nustatyti el. pašto adresą, susietą su jūsų paskyra, paskyros kalbą ir el. pašto pranešimų nustatymus.
4. Spustelėję nuorodą „Mano paskyra“, pateksite į puslapį, kuriame pateikiamos visos jūsų „Google“ paskyros. Sužinokite daugiau apie „Google“ paskyrų nustatymų puslapį.
5. Spustelėkite čia ir pateksite į „Google Analytics“ pagalbos centrą lietuvių kalba. Ieškoma daugiau nei 30 000 puslapių su „Google Analytics“ palaikymo turiniu iš pagalbos centro, „Google Analytics“ pagalbos grupės ir žiniatinklio.
6. Nepamirškite baigę atsijungti nuo paskyros!
„Google Analytics“ ataskaitos
„Google Analytics“ yra daugiau nei 80 ataskaitų (naudojimo metrikos, pakartotinių apsilankymų skaičiaus ar laiko puslapyje), padėsiančių nustatyti svetainės našumą. Toliau pateikiamas sąrašas ataskaitų, galimų nuo 2009 m. sausio mėn. Tačiau atminkite, kad „Analytics“ nuolat išleidžia naujų funkcijų ir ataskaitų, taigi šis sąrašas gali keistis ir ilgėti.
7. Lankytojai
Šioje skiltyje pateikiama informacija apie naudotojų sąveiką su svetaine, lankytojų tipą ir informacija apie tai, kaip jie peržiūri jūsų svetainę.
○ Palyginimas, žemėlapio perdanga, nauji ir sugrįžtantys, lankytojų krypčių nustatymas, lankytojų lojalumas, naršyklės galimybės, tinklo ypatybės, nustatytas naudotojo.
8. Srauto šaltiniai
Sužinokite, kaip skirtingais šaltiniais prisijungus ir neprisijungus siunčiamas srautas į jūsų svetainę. Peržiūrėkite, kurie šaltiniai į jūsų svetainę pritraukia daugiausia srauto, ir pamatykite tendencijas schemose ir diagramose.
Šios ataskaitos teikia informaciją apie visus svetainės puslapius ir tai, kaip naudotojai sąveikauja su kiekvienu iš jų. Pagal čia pateiktus duomenis peržiūrėkite laiką puslapyje, nukreipimo ir išėjimo puslapių informaciją ir puslapių naršymo suvestinę. Kitas nemokamas „Google“ produktas – svetainių optimizavimo priemonė – yra naudinga reklamuotojams, norintiems padidinti konversijas, išbandant skirtingas turinio versijas. Daugiau sužinoti apie tai galite čia.
Jei nustatėte „Analytics“ paskyros tikslus, šiose ataskaitose turėtumėte matyti duomenis.
Sužinokite, kaip nustatyti tikslus ir kanalus .
12. Nustatymai – išplėstiniai segmentai ir el. paštas
Išplėstinis segmentavimas: skaidykite ir skirstykite duomenis taip, kaip norite juos matyti. Jei norite kurti šiuos segmentus ir taikyti juos savo ataskaitose, spustelėkite „Išplėstiniai segmentai“. Skaitykite mokymo programą apie šią galingą funkciją čia.
El. paštas: valdykite suplanuotas ataskaitas el. paštu. Jei norite sužinoti, kaip jas pakeisti, skaitykite šį straipsnį.
13. Spustelėkite bet kurį iš šių pagalbos išteklių, kad gautumėte informacijos apie konkrečią žiūrimą ataskaitą, patarimų, kaip interpretuoti ir naudoti informaciją kampanijoje, ar sužinotumėte, kokius klausimus dažnai užduoda kiti žmonės.
14. Pasirinkite iš šio išskleidžiamojo meniu ir pereikite į kitą „Analytics“ paskyrą.
15. Taikykite sukurtą ataskaitos išplėstinį segmentą ir išsamiai lyginkite jį su kitomis diagramomis. Jei norite sužinoti daugiau apie išplėstinius segmentus, žr. 13 veiksmą.
16. Kalendoriuje arba laiko juostos slankikliu pasirinkite dienų seką, kad spustelėję rodyklę schemoje pavaizduotumėte ataskaitos duomenis. Taip pat šioje skiltyje galite šiuos duomenis lyginti su buvusiais duomenimis. Šios funkcijos naudojimo instrukcijas galite rasti čia.
17. Vaizduokite ataskaitą schemoje pagal dieną, savaitę, mėnesį ar valandą (kur galima). Sužinokite daugiau.
18. Čia schemoje rodoma dienų seka, schema pagal rodinį, išplėstinis segmentas ar metrika.
19. Čia greitai peržiūrėkite pagrindinę paskyros metriką.
20. Prie prietaisų skydelio pridėkite momentinio vaizdo modulius arba juos ištrinkite. Jei norite pridėti modulį, eikite į norimą ataskaitą ir jos viršuje spustelėkite „Pridėti prie prietaisų skydelio“. Jei norite ištrinti modulį, kiekvieno prietaisų skydelio ataskaitos modulio viršutiniame dešiniajame kampe spustelėkite „X“.
„Analytics“ diegimas:
1. Kaip surasti suasmenintą „Google Analytics“ stebėjimo kodą
Stebėjimo kodas priklauso konkrečiam profiliui, todėl galite pasiekti jį tik apsilankę konkretaus profilio puslapyje „Profilio nustatymai“. Jei norite gauti visas instrukcijas, žr. „Kur galiu rasti savo stebėjimo kodą?“ Toliau pateikiamas kodo fragmento pavyzdys. Toliau pateiktame pavyzdyje reikės atnaujinti „UA-xxxxxx-x“, nurodant „Google Analytics“ paskyros numerį, kurį galite rasti suasmenintame „Google Analytics“ stebėjimo kode.
2. Kodo pritaikymas
Kai surasite kodo fragmentą, nukopijuokite ir įklijuokite jį turinio apačioje tiesiai prieš žymą kiekviename puslapyje, kurį ketinate stebėti. Jei naudojate įprastą įtrauką arba šabloną, galite įvesti čia. Jei norite pritaikyti stebėjimo kodą saugiuose puslapiuose (pvz., https://), skaitykite Kaip gauti stebėjimo kodą saugiems puslapiams?
3. Kodo pritaikymas unikaliuose puslapiuose
Jei norite gauti daugiau informacijos apie tai, kaip pritaikyti stebėjimo kodą duomenų puslapiuose arba puslapiuose su kadrais, vadovaukitės atitinkamoje „Google Analytics“ diegimo vadovo skiltyje pateiktomis instrukcijomis.
4. Trikčių šalinimas
Procesas turėtų būti baigtas, kai įdiegiate ir išsaugote puslapių stebėjimo kodą. Jei palaukiate 24 valandas ir vis tiek nepateikiami jokie duomenys, skaitykite Kodėl „Google Analytics“ nestebi mano svetainės?
Jei nežinote, kaip įterpti kodą į svetainės puslapius, susisiekite su žiniatinklio valdytoju ir paprašykite jo arba jos atlikti anksčiau nurodytus veiksmus.
Adaptuota - Regimantas Urbanas, Google AdWords Lietuva
„Google Analytics“ – tai nemokamas produktas, kuriuo stebima jūsų svetainė ir pateikiama išsami svetainės lankytojų statistika. Pavyzdžiui, „Analytics“ gali parodyti, kaip žmonės rado svetainę, kaip ją naršė ir kaip galite pagerinti jų įspūdžius. Remdamiesi šia informacija, galite pagerinti svetainės investicijų grąžą, padidinti konversijas ir žiniatinklyje uždirbti daugiau pinigų.
Tikimės, kad šis vadovas jums bus naudingas ir tai bus naudinga įžanga į ataskaitų teikimo sąsają ir pagrindines funkcijas. Jei norite šį vadovą skaityti kartu su „Analytics“ paskyra, prisijunkite naudodami „Google“ paskyrą.
Neturite „Analytics“ paskyros? Prisiregistruokite dabar!
Neturite „Google“ paskyros? Gaukite paskyrą šiandien!
Susipažinimas su „Analytics“:
Toliau pateiktoje diagramoje galite patyrinėti kai kurias „Google Analytics“ naudotojams galimas funkcijas.

2. Naudodami šį išskleidžiamąjį meniu taip pat galite eiti į bet kurią paskyrą.
3. Puslapis „Nustatymai“ skiriasi nuo puslapio „Analytics“ nustatymai“. Čia galite nustatyti el. pašto adresą, susietą su jūsų paskyra, paskyros kalbą ir el. pašto pranešimų nustatymus.
4. Spustelėję nuorodą „Mano paskyra“, pateksite į puslapį, kuriame pateikiamos visos jūsų „Google“ paskyros. Sužinokite daugiau apie „Google“ paskyrų nustatymų puslapį.
5. Spustelėkite čia ir pateksite į „Google Analytics“ pagalbos centrą lietuvių kalba. Ieškoma daugiau nei 30 000 puslapių su „Google Analytics“ palaikymo turiniu iš pagalbos centro, „Google Analytics“ pagalbos grupės ir žiniatinklio.
6. Nepamirškite baigę atsijungti nuo paskyros!
„Google Analytics“ ataskaitos
„Google Analytics“ yra daugiau nei 80 ataskaitų (naudojimo metrikos, pakartotinių apsilankymų skaičiaus ar laiko puslapyje), padėsiančių nustatyti svetainės našumą. Toliau pateikiamas sąrašas ataskaitų, galimų nuo 2009 m. sausio mėn. Tačiau atminkite, kad „Analytics“ nuolat išleidžia naujų funkcijų ir ataskaitų, taigi šis sąrašas gali keistis ir ilgėti.
7. Lankytojai
Šioje skiltyje pateikiama informacija apie naudotojų sąveiką su svetaine, lankytojų tipą ir informacija apie tai, kaip jie peržiūri jūsų svetainę.
○ Palyginimas, žemėlapio perdanga, nauji ir sugrįžtantys, lankytojų krypčių nustatymas, lankytojų lojalumas, naršyklės galimybės, tinklo ypatybės, nustatytas naudotojo.
8. Srauto šaltiniai

- Apžvalga, tiesioginis duomenų srautas, nukreipimo svetainės, paieškos varikliai, visi duomenų srauto šaltiniai, raktiniai žodžiai, „AdWords“ (pateikia su „AdWords“ susijusią informaciją, pvz., apie „AdWords“ kampanijas ir raktinių žodžių pozicijas), kampanijos, skelbimų versijos.

- Apžvalga, geriausias turinys, turinys pagal pavadinimą, išsamesnė turinio analizė, geriausi nukreipimo puslapiai, geriausi išėjimo puslapiai, svetainės perdanga, svetainių paieška, įvykio stebėjimas (beta versija).

Sužinokite, kaip nustatyti tikslus ir kanalus .
- Apžvalga, iš viso konversijų, konversijų rodiklis, tikslo patvirtinimas, priešingas tikslo maršrutas, nenaudojami tikslo kanalai, kanalo vizualizacija.

Išplėstinis segmentavimas: skaidykite ir skirstykite duomenis taip, kaip norite juos matyti. Jei norite kurti šiuos segmentus ir taikyti juos savo ataskaitose, spustelėkite „Išplėstiniai segmentai“. Skaitykite mokymo programą apie šią galingą funkciją čia.
El. paštas: valdykite suplanuotas ataskaitas el. paštu. Jei norite sužinoti, kaip jas pakeisti, skaitykite šį straipsnį.
13. Spustelėkite bet kurį iš šių pagalbos išteklių, kad gautumėte informacijos apie konkrečią žiūrimą ataskaitą, patarimų, kaip interpretuoti ir naudoti informaciją kampanijoje, ar sužinotumėte, kokius klausimus dažnai užduoda kiti žmonės.
14. Pasirinkite iš šio išskleidžiamojo meniu ir pereikite į kitą „Analytics“ paskyrą.
15. Taikykite sukurtą ataskaitos išplėstinį segmentą ir išsamiai lyginkite jį su kitomis diagramomis. Jei norite sužinoti daugiau apie išplėstinius segmentus, žr. 13 veiksmą.
16. Kalendoriuje arba laiko juostos slankikliu pasirinkite dienų seką, kad spustelėję rodyklę schemoje pavaizduotumėte ataskaitos duomenis. Taip pat šioje skiltyje galite šiuos duomenis lyginti su buvusiais duomenimis. Šios funkcijos naudojimo instrukcijas galite rasti čia.
17. Vaizduokite ataskaitą schemoje pagal dieną, savaitę, mėnesį ar valandą (kur galima). Sužinokite daugiau.
18. Čia schemoje rodoma dienų seka, schema pagal rodinį, išplėstinis segmentas ar metrika.
19. Čia greitai peržiūrėkite pagrindinę paskyros metriką.
20. Prie prietaisų skydelio pridėkite momentinio vaizdo modulius arba juos ištrinkite. Jei norite pridėti modulį, eikite į norimą ataskaitą ir jos viršuje spustelėkite „Pridėti prie prietaisų skydelio“. Jei norite ištrinti modulį, kiekvieno prietaisų skydelio ataskaitos modulio viršutiniame dešiniajame kampe spustelėkite „X“.
„Analytics“ diegimas:
1. Kaip surasti suasmenintą „Google Analytics“ stebėjimo kodą
Stebėjimo kodas priklauso konkrečiam profiliui, todėl galite pasiekti jį tik apsilankę konkretaus profilio puslapyje „Profilio nustatymai“. Jei norite gauti visas instrukcijas, žr. „Kur galiu rasti savo stebėjimo kodą?“ Toliau pateikiamas kodo fragmento pavyzdys. Toliau pateiktame pavyzdyje reikės atnaujinti „UA-xxxxxx-x“, nurodant „Google Analytics“ paskyros numerį, kurį galite rasti suasmenintame „Google Analytics“ stebėjimo kode.

Kai surasite kodo fragmentą, nukopijuokite ir įklijuokite jį turinio apačioje tiesiai prieš žymą kiekviename puslapyje, kurį ketinate stebėti. Jei naudojate įprastą įtrauką arba šabloną, galite įvesti čia. Jei norite pritaikyti stebėjimo kodą saugiuose puslapiuose (pvz., https://), skaitykite Kaip gauti stebėjimo kodą saugiems puslapiams?
3. Kodo pritaikymas unikaliuose puslapiuose
Jei norite gauti daugiau informacijos apie tai, kaip pritaikyti stebėjimo kodą duomenų puslapiuose arba puslapiuose su kadrais, vadovaukitės atitinkamoje „Google Analytics“ diegimo vadovo skiltyje pateiktomis instrukcijomis.

Procesas turėtų būti baigtas, kai įdiegiate ir išsaugote puslapių stebėjimo kodą. Jei palaukiate 24 valandas ir vis tiek nepateikiami jokie duomenys, skaitykite Kodėl „Google Analytics“ nestebi mano svetainės?
Jei nežinote, kaip įterpti kodą į svetainės puslapius, susisiekite su žiniatinklio valdytoju ir paprašykite jo arba jos atlikti anksčiau nurodytus veiksmus.
Adaptuota - Regimantas Urbanas, Google AdWords Lietuva
Komentarų nėra :
Rašyti komentarą